torsdag den 17. oktober 2013

En super flot efterårsdag i haven.
Jeg har stadig en del gøremål, jeg mangler i specielt det hvide bed, inden der kan lukkes ned for vinteren, og i går var jeg i gang med at få gravet en del græsser op som havde bredt sig for meget, et pæretræ der altid har haft rust måtte også lade livet, og så fik jeg flyttet en sommerfuglebusk samt en del stauder.


Løgene nåede jeg desværre ikke til, og der er også stadig en del, der skal ordnes før jeg når så langt. Jeg har købt en del concerto og spring green tulipanløg, som skal i jorden, og så håber jeg alle de purissima der ligger i jorden i forvejen, kommer som de plejer, for så skulle blomstringen af tulipanerne i det hvide bed gerne strække sig over en god periode.





De andre gladiolus er afblomstret for længst, men denne har været lidt længe om at komme, så den nyder vi nu !

Når jeg først er i gang der ude, får jeg som oftest ikke grebet kameraet, selv om der er en masse jeg gerne vil havde fotograferet, men i går var en undtagelse, for som jeg gik der og gravede så jeg pludselig hvor flot solen stod ned i det lilla bed, hvilket fik mig til at tænke, at det måske ikke varer så mange dage, før frosten for sat en stopper for det hele, og så kan det nok være, jeg fik taget nogle billeder.





18 kommentarer:

  1. Så fine blomster du stadig har. Jeg bruger oftest min telefon til at tage billeder med, for den har jeg næsten altid i lommen. Før var jeg ofte irriteret over at skulle ind og hente mit camera først.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret det kan godt være lidt besværligt at skulle ind og hente kameraet når man er i gang der ude, men det giver også en anden billedkvalitet at de er taget med et kameraet, så derfor prioriterer jeg det trods alt.
      God dag.
      Have hilsen
      Anita

      Slet
  2. Det var fine billeder, du fik taget, godt du kom i tanke om det. Mon ikke Purissima kommer igen, det plejer den at være flink til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Jo jeg regner da helt sikkert med at Purissima kommer som den plejer, men det skulle da lige passe ;0)
      God dag.
      have hilsen
      Anita

      Slet
  3. Smukke billeder du fik taget.
    Hvor har du dog endnu mange smukke blomster.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nogle blomstrende ting ser dejligt ud, specielt når solen hjælper til, men jeg må også indrømme, at det er i specielt det bed at koncentrationen af blomstrende vækster på nuværende tidspunkt er størst.
      God dag.
      Have hilsen
      Anita

      Slet
  4. Du har vel nok mange dejlige lilla tilbage og med sol på ser man ingen spor af efterår i dine billeder. Jeg synes ellers der er kommet gang i løvfaldet de seneste dage.
    Det er godt at få ryddet ud i bedene inden vinteren og du har jo stadig masser af tid inden det er for sent at lægge løgene. Forsat god arbejdslyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Der er virkelig kommet gang i løvfaldet de sidste par dage, også her hos os, selv om jeg vil give dig ret i, at det faktisk ikke er til at se på billederne. Bøgehækken som danner baggrunden i bedet blev klippet sent, så den er begyndt at skyde nye fine lyse skud, hvilket nok er med til at forstærke det grønne look.
      Ja jeg kæmper også ufortrødent videre, men jeg kan jo også læse hos dig at du også er godt i gang med efterårets projekter.
      God dag.
      Have hilsen
      Anita

      Slet
  5. Det er netop et flot lys du har foreviget de smukke lilla blomster i, hvor ser de forrygende ud :) Jeg har heller ikke fået lagt prydløg endnu, end ikke købt nogen, så det må jeg snart i gang med. Vejret er stadig fantastisk at lave havearbejde i , og af lilla blomster i min have, kan jeg bla. stadig nyde 'dine' kæmpe verbena som jeg er helt vild med.
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose
      Jeg har nu faktisk fået lagt de første 100 løg, netop i det lilla bed, men man har det jo med at fokuserer på det man ikke har nået.
      Dejligt du fik glæde af frøene, ja kæmpe verbena skulle selvsagt også havde stået i mit lilla bed, men det nåede jeg aldrig til, så måske til næste år.
      God søndag.
      Have hilsen
      Anita

      Slet
  6. Hej Anita.Skønne collager du viser.Er lige kommet ind fra haven.......har lagt 150 tulipanløg
    og en del allium og liljer.Vejret er også skønt idag til havearbejde.....har også revet hele græsplænen.God weekend knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Du er en SUPER WOMAN hvor får du alt den energi fra ? Det er bare så dejligt når det er gjort og man kan glæde sig til løgene kommer op !
      God søndag til dig.
      Have hilsen
      Anita

      Slet
  7. Skønne billeder. Vil forsøge mig med Gladiolus næste år, for jeg håber det kan give nogle sene, markante blomster som i din have. Og kender godt den med ikke at få taget billeder. Bruger ofte mobilen, når jeg er "i gang". Men heller ikke altid nemt at håndtere den med hænderne smattet til med jord og andet snask, vel?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik
      Kan kun anbefale dig at få lagt nogle gladiolusløg til næste år, jeg har haft dem "stemt ude" nogle år, men efter at de kom ind i haven igen sidste år, kan jeg slet ikke undvære dem, de giver så meget farve.
      God søndag.
      Have hilsen
      Anita

      Slet
  8. Sikke skønne billeder du viser. Det var godt at du fik hentet kameraet :-) Jeg 'skyder' også løs derude, vi har jo hele vinteren til at sortere og nyde billederne.
    Det er en skøn Gladiolus, wow.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja det var godt jeg fik taget de sidste billeder, for nu er det allerede for sent, frosten HAR desværre været her ;0(((((
      Ja jeg er også selv meget glad for den gladiolus og dejligt den kom lidt senere end de andre, som afblomstret og taget op for længst.
      God søndag.
      Have hilsen
      Anita

      Slet
  9. Færdig bliver vi jo - heldigvis - aldrig ;-). Jeg mangler også stadig at flytte nogle stauder.

    Nu da frosten har været på besøg er billederne et godt minde. Skønt ser det ud.

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Nej man bliver bare ALDRIG FÆRDIG, men det er jo nok også det der driver os.
      Have hilsen
      Anita

      Slet